Αν στο σχολείο σας ψάχνετε να αγοράσετε προτζεκτορα ή να ζητήσετε προσφορά για διαδραστικό πίνακα με πλαίσιο αλουμινιουίσως να googlarete στο skroutz ή το bestprice για να πετύχετε την καλύτερη τιμή . Και δεν αποκλείεται ψάχνοντας με λέξεις κλειδιά όπως προτζεκτορ ή projector για ταινίες να σας προτείνει το Πλαίσιο για διαδραστικό πίνακα , ή το Public για διαδραστικό projector ή το mediamarkt για projector home cinema . Ακόμα ίσως δείτε το Plaisio για οθόνη-πανί προβολής ή ασπροπίνακα και πιθανά τον Κωτσόβολο kotsovolo s με λίγο χαμηλότερη τιμή για τον projector που ψάχνετε. Το ΠΛΑΙΣΙΟ ας πούμε είναι ένα καλό κατάστημα που μπορείτε να βρείτε καταναλωτικά ηλεκτρονικά προϊόντα. Όμως αναρωτηθείτε αν θα βρείτε σε μια αλυσίδα καταστημάτων την εξειδίκευση , την τεχνική υποστήριξη και την άμεση ανταπόκριση και εξυπηρέτηση που θα σας προσφέρει για τους διαδραστικούς πίνακες , τους διαδραστικούς προτζέκτορες ή τους ασπροπίνακες και το πανί προβολής. Ρωτήστε αν συνεργάζεται με τ ην Conceptum με τα 22 χρόνια εμπειρίας εγκαταστάσεων και εξειδίκευσης στην εκπαιδευτική τεχνολογία ! Η Conceptum είναι εγγύηση ότι θα σας λύσει όλες τις απορίες για το πως χρησιμοποιείται ένας διαδραστικός πίνακας, θα σας εκπαιδεύσει, θα καλιμπράρει και θα ρυθμίσει τα λογισμικά του διαδραστικού σας προτζέκτορα. Ειδικά μάλιστα αν ψάχνετε για κορυφαία ποιότητα προβολής όπως με προβολικό EPSON ή VIEWSONIC και για εκπαιδευτικό ψηφιακό διαδραστικό λογισμικό και περιεχόμενο LMAtool . Αγοράστε τον εξοπλισμό σας από ένα συνεργάτη της CONCEPTUM και απαιτείστε την ποιότητα που αξίζει στους μαθητές σας, το σχολείο σας και τους συνεργάτες σας. Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας δεν θα απογοητευτείτε και δεν θα ρισκάρετε διότι σας αξίζει ο ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΕΙΔΙΚΟΣ- Expert !

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά και πως επιλέγω ένα βιντεοπροβολέα. - Conceptum

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά και πως επιλέγω ένα βιντεοπροβολέα ή προτζέκτορα?

Ο προβολέας ή βιντεοπροβολέας ή προβολικό (projector ή Data projector) ή προτζέκτορας όπως συχνά αποκαλείται στην καθομιλουμένη είναι μία ηλεκτρονική συσκευή η οποία προβάλλει βίντεο, στατικές ή κινούμενες εικόνες σε μια επιφάνεια προβολής σε μεγάλη διάσταση.

Για την ιστορία των προβολικών θα αναφέρουμε ότι προβολείς εμφανίστηκαν για πρώτη φορά το 1880 και λειτουργούσαν με λάμπες πετρελαίου ή με κεριά (Magic Lantern) προβάλλοντας εικόνες ζωγραφισμένες σε μικρά τζάμια, οι οποίοι αν και δεν μπορούν να συγκριθούν με τους σύγχρονους ηλεκτρονικούς προβολείς, θα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι υπήρξαν οι γνήσιοι πρόγονοί τους, στηριζόμενοι στην ίδια ιδέα: προβάλω ένα αντικείμενο που έχει αποτυπωθεί πάνω σε ένα μέσο, σε μια μεγάλη επιφάνεια ώστε να το βλέπει ένα κοινό.

Ας επιστρέψουμε όμως στα σύγχρονα προβολικά ή προτζέκτορες. Αρχικά (από το 1980), οι ηλεκτρονικοί βιντεοπροβολείς είχαν υψηλό κόστος αγοράς και συντήρησης και προορίζονταν για επαγγελματική χρήση όπως εταιρικές παρουσιάσεις, σεμινάρια, εκθεσιακά κέντρα, κλπ.

Γρήγορα, όμως έγιναν δημοφιλείς συσκευές, η χρήση τους εξαπλώθηκε στη αγορά του "οικιακού κινηματογράφου", (entairtenement / home cinema), το κόστος αγοράς άρχισε να πέφτει δραματικά κάνοντάς τους προσιτούς σε ευρύ κοινό, το μέγεθός και βάρος τους έγινε μικρότερο και διαχειρίσιμο για τον μέσο καθημερινό χρήστη και το κόστος συντήρησης έγινε επίσης οικονομικό ενώ αυξήθηκε ο χρόνος ζωής της λάμπας, βελτιώθηκαν εξαιρετικά οι ποιοτικές επιδόσεις και απόκτησαν σημαντικά νέα χαρακτηριστικά.

Όμως επεκτάθηκαν και τα πεδία εφαρμογής με σημαντικότερο τον τομέα της εκπαίδευσης, των διαδραστικών συστημάτων και της διαφήμισης.

Για να τους ξεχωρίζουμε, χρησιμοποιούμε τον όρο "business" ή "data" για τον επαγγελματικό προβολέα, και "video" για τον οικιακό. Συνεπώς, λέγοντας "βιντεοπροβολέας", εννοούμε τον video-projector, δηλαδή αυτόν που χρησιμοποιούμε στο σπίτι μας.

Εξαρτάται, λοιπόν, από το αν η επιλογή αγοράς αφορά προτζέκτορα για σχολείο, προτζέκτορα για ταινίες ή προτζεκτορα για home theater.

Συχνά αναζητούνται προτζέκτορες φθηνοι ή ακόμα προτζέκτορες (projectors) μεταχειρισμένοι. Όμως εδώ θα πρέπει να προσέξει ο αγοραστής, διότι η ζωή της λάμπας μπορεί να έχει λήξει ή να έχει κάποιο τεχνικό πρόβλημα και αν είναι εκτός εγγύησης ίσως να μην αξίζει η επισκευή του προβολικού.

Το ερώτημα που θέτει κάθε υποψήφιος αγοραστής είναι τί να προσέξω στην αγορά projector, ποιόν projector να πάρω και πώς επιλέγω ένα βιντεοπροβολέα, ποιός είναι κατάλληλος για τη δουλειά που τον χρειάζομαι και ποιά χαρακτηριστικά πρέπει να προσέξω.

Όταν μας ζητείται Βοήθεια για αγορά Projector προτείνουμε να μελετήσει κάποιος τα παρακάτω.

Καταρχήν να απαριθμήσουμε τα βασικά χαρακτηριστικά ενός προτζέκτορα/βιντεοπροβολέα (projector ή Data projector):

Α. Φωτεινότητα : είναι το ποσό του φωτός που εκπέμπει ο βιντεοπροβολέας σε μια μονάδα επιφάνειας και μετράται σε ANSI Lumens.

Β. Ανάλυση ( Resolution): Είναι ο αριθμός των εικονοστοιχείων (pixels) στα οποία χωρίζεται η προβαλόμενη εικόνα από τον βιντεοπροβολέα οριζόντια και κατακόρυφα.

Γ . Τεχνολογία: Είναι η ψηφιακή τεχνολογία που χρησιμοποιεί το προβολικό για να αναπαραγάγει και να προβάλει τις εικόνες. Οι πλέον δημοφιλείς είναι: οι 3LCD ( EPSON), οι DLP (Direct Light Processing) (Viewsonic, BenQ), οι LED και οι πιο μοντέρνοι Laser .

Δ. Αντίθεση ( Contrast): που εκφράζει το πόσο μπορεί το προβολικό να διαφοροποιεί το φωτεινότερο από το σκοτεινότερο pixel. Για παράδειγμα οι καλές τιμές είναι περισσότερο από 5.000:1 και μπορεί να φτάσει σε τιμή 100.000:1 με τη βοήθεια λογισμικού.

Ε. Μέγιστη απόσταση και Διαγώνιος προβολή: είναι η μέγιστη απόσταση που προτείνει ο κατασκευαστής για την τοποθέτηση του προβολικού από την επιφάνεια προβολής, καθώς και η μέγιστη διαγώνιος προβολής που μπορεί αυτός να πετύχει. Π.χ. Απόσταση προβολής 8 μέτρα και μήκος διαγωνίου προβολής 200’’ (ίντσες, όπου 1 ίντσα ισοδυναμεί με 2.52 εκατοστά).

Ζ. ΖΟΟΜ: είναι ο λόγος της μέγιστης μεγέθυνσης προς το κανονικό μέγεθος εικόνας που μπορεί να πετύχει το προβολικό στην προβαλόμενη εικόνα.

Η. Λόγος προβολής ( Through Ratio): εκφράζει το πόσο «ανοίγουν» οι ακτίνες προβολής με την απόσταση του προβολικού από την επιφάνεια προβολής. Π.χ. 1.3 που σημαίνει ότι σε 1.3 μέτρο απόστασης προβολής, η διαγώνιος της προβαλλόμενης εικόνας είναι 1 μέτρο. Με βάση το χαρακτηριστικό αυτό τα προβολικά χωρίζονται σε κανονικής προβολής κοντινής προβολής (Short Through) και πολύ κοντινής προβολής (Ultra Short Through)

Θ. Διόρθωση τραπεζίου ( Keystone): Πολλά προβολικά διαθέτουν μηχανισμό διόρθωσης αυτής της παραμορφωμένης προβολής.

Ι. Διαδραστικότητα ( Interactivity): Η δυνατότητα του προβολικού να καταλαβαίνει επιλογές του χρήστη, πάνω στην προβαλλόμενη επιφάνεια, να τις επικοινωνεί σε συνδεδεμένο υπολογιστή και να αντιδρά αναλόγως στο προβαλλόμενο αντικείμενο.

Κ. Διαθέσιμες Είσοδοι ( Input Ports): είναι οι διαθέσιμες πόρτες εισόδου από όπου δέχεται το προβολικό την εικόνα που θα προβάλει π.χ. VGA, HDMI, USB κλπ

Για μεγαλύτερη παρουσίαση των ειδικών χαρακτηριστικών  και των τιμών των προβολικών κάντε κλικ εδώ.

Στη συνέχεια παραθέτουμε τα βασικά ερωτήματα που πρέπει να απαντήσει κάθε υποψήφιος αγοραστής ενός Projector:

Α. Σε ποιό χώρο θα κάνω την προβολή και για ποιό σκοπό.

Ο χώρος προβολής θα προσδιορίσει τη φωτεινότητα που θα ζητήσουμε. Αν θέλουμε φώτα αναμμένα (π.χ. αίθουσα διδασκαλίας) ή υπάρχουν παράθυρα και η προβολή γίνεται ημέρα θα πρέπει να απαιτήσουμε μεγάλη τιμή lumens στη φωτεινότητα (όχι λιγότερα από 3.000 ANSI Lumens)
Αν όμως θέλουμε να προβάλουμε σε χώρο με ελεγχόμενες συνθήκες φωτισμού, είναι υπεραρκετά και τα 1.200 ANSI Lumens (τότε μπορείτε να συζητάτε και για τεχνολογία LED).

Χαμηλή τιμή στη φωτεινότητα του βιντεοπροτζέκτορ ρίχνει την απόδοση της ποιότητας σημαντικά. Έτσι δεν μπορούμε να δούμε ταινία στο σπίτι μας, ακόμα και με ελεγχόμενες συνθήκες φωτισμού, χωρίς να έχουμε ψηλή φωτεινότητα αφού θα έχουμε χειρότερο αποτέλεσμα στην απόδοση του μαύρου (που είναι σημαντικότατη στην κινηματογραφική αίσθηση)

Θα πρέπει να επιλέξουμε την κατάλληλη επιφάνεια/οθόνη προβολής που μπορεί να είναι ακόμα και ένας ασπροπίνακας με αντι-αντανακλαστικές ιδιότητες.

Β. Ποίο είναι το αντικείμενο που θα γίνεται η προβολή:

Αυτό θα επηρεάσει την επιλογή στην ανάλυση του προβολέα. Όπως είπαμε ανάλυση αφορά το πλήθος το εικονοστοιχείων (pixel - πίξελ) που μπορεί αυτός να απεικονίσει. Το εικονοστοιχείο (pixel) είναι η μικρότερη μονάδα απεικόνισης. Από τη στιγμή που η προβαλλόμενη εικόνα είναι δύο διαστάσεων (ύψοςxπλάτος), η ανάλυση εκφράζεται με δύο αριθμούς αντίστοιχα. Οι υπάρχουσες αναλύσεις σήμερα αρχίζουν από 800Χ600 που είναι κατάλληλες μόνο για παρουσιάσεις εταιρικές (power point) και προβολή στατικών εικόνων. Η 720x1280 που είναι κατάλληλη για εκπαιδευτική χρήση όπου πρέπει να κρατηθεί καμηλό το κόστος και η 1080x1920 που είναι κατάλλη για προβολή βίντεο και Home theater.

Η "ανάλυση" αναφέρεται στην εγγενή δυνατότητα του προβολέα, αυτή δηλαδή που υποστηρίζεται από το πάνελ του. Το πάνελ, δεν είναι άλλο από μία μικροσκοπική οθόνη μέσα στο προβολικό, πάνω στην οποία σχηματίζεται η εικόνα και εν συνεχεία - μέσω του φακού - προβάλλεται σε μεγέθυνση και με αυξημένη φωτεινότητα. Οι προβολείς είναι σε θέση να προβάλλουν και εικόνες διαφορετικής ανάλυσης, πλην όμως η καλύτερη εικόνα επιτυγχάνεται όταν οι αναλύσεις του υλικού προβολής και του πάνελ είναι ταυτόσημες.

Από το είδος του προβαλλόμενου αντικειμένου μπορεί να επιλέξουμε το είδος/τεχνολογία απεικόνισης του προβολέα. Οι 3LCD έχουν καλύτερη απόδοση στο μαύρο, οι DLP δεν χρειάζονται φίλτρα, οι LED είναι πολύ οικονομικοί αλλά θέλουν ελεγχόμενες συνθήκες χαμηλού εξωτερικού φωτισμού και δίνουν εξαιρετικά μεγάλη διάρκεια ζωής.

Ανάλογα με την πηγή που θα δίνει το εξαγόμενο σήμα προς προβολή, το προβολικό θα πρέπει να διαθέτει τις κατάλληλες θύρες εισόδου π.χ. VGA, HDMI. Aυτές προσφέρουν άλλες ταχύτητες και άλλη ποιότητα σήματος.

Ποιά από τις βασικές τεχνολογίες είναι καλύτερη? Με βάση τα παραπάνω ερωτήματα, κάνετε μια λίστα με τις απαιτήσεις σας και συμβουλευθείτε τα επιμέρους μοντέλα που διαθέτουν οι εταιρείες διότι αυτά αλλάζουν καθημερινά!

Τέλος προβολή ταινιών σε βιντεοπροβολέα προϋποθέτει ύπαρξη συστήματος ήχου γιατί οι προβολείς δεν έχουν πάντα τη δυνατότητα αναπαραγωγής στερεοφωνικού ήχου.

Αν θέλουμε 3D προβολές, θα πρέπει να προβλέψουμε αυτό το χαρακτηριστικό. Θα πρέπει να επιλέξουμε και τις κατάλληλες συσκευές γυαλιών που θα φέρουν οι χρήστες που θα παρακολουθούν.

Επίσης αν θέλουμε να τον χρησιμοποιήσουμε για διαδραστική χρήση, υπάρχουν προβολικά με ενσωματωμένο το χαρακτηριστικό αυτό ή μπορούμε να αγοράσουμε έξτρα συσκευή που του προσθέτει το χαρακτηριστικό τα διαδραστικότητας.

C. Ποιές είναι οι χωρικές διαστάσεις του χώρου προβολής. Πόσο μακριά θα γίνεται η προβολή, πόσο ψηλό είναι το ταβάνι, ποιά είναι η πιθανή σχετική θέση του προβολικού από την επιφάνεια προβολής (υπάρχουν περιορισμοί? Όπως ένα παράθυρο, μια βιβλιοθήκη κλπ), υπάρχει ψευδοροφή?

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι σημαντικά για την εγκατάστασή τους. Πρέπει να δείτε αν διαθέτουν περιορισμένο εύρος zoom, ανυπαρξία οριζόντιας μετατόπισης (Horizontal Shift) του φακού καθώς και ανυπαρξία ή ελάχιστο εύρος κάθετης μετατόπισης (Vertical Shift) - Keystome correction. Το εύρος του zoom έχει να κάνει με την ευελιξία τοποθέτησης ως προς την απόσταση από την οθόνη. Η οριζόντια μετατόπιση αφορά τη δυνατότητα εγκατάστασης του προβολέα δεξιότερα ή αριστερότερα από το νοητό της κέντρο. Τέλος, η κάθετη μετατόπιση αφορά στην ευελιξία τοποθέτησης ως προς την απόσταση από το άνω ή κάτω άκρο της.
Οι βιντεοπροβολείς θα πρέπει επίσης να προστατεύονται κατά τη διάρκεια της τοποθέτησης (installation) και ρύθμισης (calibration) αφού είναι ευαίσθητοι σε σκόνες/καπνό/υγρασία.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η μέση διάρκεια ζωής στις λάμπες των προβολέων είναι σήμερα περίπου οι 5-6.000 ώρες (με μέσο κόστος αντικατάστασης τα 100-200 €), εκτός και αν μιλάμε για τους Led (με μεγάλη διάρκεια ζωής).

D. Πού θα τοποθετηθεί το προβολικό? Θα πρέπει να επιλέξετε αν o προτζεκτορ θα «κρεμαστεί» από το ταβάνι, αν θα γίνει επιτοίχια εγκατάσταση ή αν θα μείνει ελεύθερος μεταφερόμενος για πολλαπλή χρήση. Κάθε λύση έχει τα δικά της πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα που πρέπει να εξεταστούν και από τον εγκαταστάτη.

Ε. Ποιός είναι ο προϋπολογισμός μας? Αφήσαμε τελευταία την πρώτη ερώτηση που κάνουν όλοι, δηλαδή πόσο κοστίζει ένας projector? Η απάντηση μπορεί αν δοθεί μόνο με ερωτήσεις, δηλαδή πως απαντάτε στα προηγούμενα ερωτήματα: τι φωτεινότητα απαιτείται, ποσό μακριά θα προβάλει, τι ποιότητα προβολής ζητάται , πόσο συχνά θα χρησιμοποιείται και σε ποιες συνθήκες αίθουσας? Ένας απλός προβολέας μπορεί για τους LED να ξεκινά από 130 Ευρώ, ένας προβολέας χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις αρχίζει από περίπου 300-350 Ευρώ ενώ για Home Cinema θα πρέπει να καταλήξετε ότι θα περάσετε τα 600 Ευρω. Όμως αυτές οι τιμές είναι εντελώς ενδεικτικές και θα πρέπει να ζητήσετε προσφορά με βάση τα παραπάνω ερωτήματα που θα απαντήσετε.

Αυτό που χοντρικά πρέπει να έχει κάποιος στο μυαλό του για τις απαιτήσεις του στις τιμές των βασικών χαρακτηριστικών σε σχέση με το κόστος αγοράς ενός βιντεοπροβολέα:

  • αυξάνω τη φωτεινότητα : αυξάνω αρκετά το κόστος του προβολικού
  • μειώνω την απαιτούμενη απόσταση προβολής: αυξάνω σημαντικά το κόστος του προτζέκτορ
  • αυξάνω την αντίθεση: αυξάνω λίγο το κόστος του προβολικού

Αυτό που σίγουρα δεν πρέπει να παραβλέψετε είναι να υπολογίσετε στο συνολικό κόστος, το κόστος της εγκατάστασης, κόστος για τυχόν επιπλέον απαιτούμενα καλώδια, την τιμή για το στήριγμα προβολικού (αν δεν περιλαμβάνεται στο προβολικό) και τέλος το κόστος της οθόνης προβολής αν απαιτείται.

Αν αναρωτιέστε μήπως «αντί για TV (τηλεόραση) να πάρω Projector;» Η απάντηση είναι ότι άλλη η χρήση και τα χαρακτηριστικά της τηλεόρασης που δεν μπορεί να συγκριθεί με τη χρήση ενός προτζέκτορα με πρώτο και βασικότερο το μεγάλο μέγεθος προβολής που προσφέρει ο προτζέκτορ.

Με τα παραπάνω ελπίζουμε ότι δώσαμε όλες τις απαντήσεις για τους Projectors και για το πώς να επιλέξουμε αποτελεσματικά τον projector αλλά και να επιτύχουμε οικονομία στο συνολικό κόστος αγοράς και εγκατάστασης του προβολικού μας.

Για κάθε απορία για το πώς να αγοράσετε προβολικό και ειδικές προσφορές με εκπτώσεις για συλλόγους γονέων σχολείων μπορείτε να επικοινωνείτε με την CONCEPTUM και ένας εξειδικευμένος σύμβουλος θα σας δώσει κάθε πρόσθετη πληροφορία.

Παρουσίαση των ειδικών χαρακτηριστικών και τιμών των προβολικών .

Στη συνέχεια απαριθμήζονται τα βασικά χαρακτηριστικά ενός προτζέκτορα/βιντεοπροβολέα (projector ή Data projector) και δίνεται το εύρος των τυπικών τιμών τους:

Α. Φωτεινότητα : είναι το ποσό του φωτός που εκπέμπει ο βιντεοπροβολέας σε μια μονάδα επιφάνειας και μετράται σε ANSI Lumens. Οι συνηθισμένες τιμές είναι 2700 – 3300 ANSI LUMENS και αυξάνουν το κόστος σε Ευρώ (ή USD-δολλάρια) όσο ανεβαίνουν πάνω από τις 4.000-5.000 ANSI LUMENS.

φωτεινότητα-προτζέκτορα

 

Β. Ανάλυση ( Resolution): Είναι ο αριθμός των εικονοστοιχείων (pixels) στα οποία χωρίζεται η προβαλόμενη εικόνα από τον βιντεοπροβολέα οριζόντια και κατακόρυφα. Σε όσα περισσότερα pixels χωρίζεται η εικόνα, τόσο μεγαλύτερη (και καλύτερη) είναι η ανάλυση. Για παράδειγμα συνηθισμένες τιμές ανάλυσης (resolution) ενός προβολικού είναι 800Χ600, 1280Χ1020 κλπ. Μεγαλύτερες τιμές σημαίνει αισθητά μεγαλύτερο κόστος.

ανάλυση-προτζέκτορα

Περισσότερα πίξελς συνεπάγονται πιο καθαρή εικόνα (a sharper looking image) και καλύτερη συμβατότητα με πηγές εικόνας υψηλής ποιότητας (compatibility with high-definition sources).

Οι πιο δημοφιλείς τιμές ανάλυσης για home theater projector

Wide XGA

1280 x 800

1,024,000 total pixels

HD

1920 x 1080

2,073,600 total pixels

 

epson-benq-projectors

 

Γ . Τεχνολογία: Είναι η ψηφιακή τεχνολογία που χρησιμοποιεί το προβολικό για να αναπαραγάγει και να προβάλει τις εικόνες. Οι πλέον δημοφιλείς είναι: οι 3LCD (Liquid Crystal Display) που χρησιμοποιεί 3 chip ( EPSON), οι DLP (Direct Light Processing), που χρησιμοποιεί μια πηγή φωτός με περιστρεφόμενο δίσκο για εναλλαγή και σύνθεση των χρωμάτων (Viewsonic, BenQ), οι LED που χρησιμοποιούν λάμπες LED μακράς διάρκειας ζωής αλλά χαμηλής φωτεινότητας, και οι πιο μοντέρνοι Laser που χρησιμοποιούν την τεχνολογία των ακτινών laser και είναι ακόμα ακριβοί για καθημερινή χρήση. Όλες αυτές οι τεχνολογίες βασίζονται στην ψηφιακή επεξεργασία και αναπαραγωγή της εικόνας και αντικατέστησαν τους προβολείς παλαιότερης τεχνολογίας CRT (Cathode Ray Tube), οι οποίοι ήταν αναλογικοί.

Αναλυτικότερα, ο τρόπος με τον οποίο οι προβολείς αναπαράγουν το χρώμα αντιστοιχεί στον τρόπο με τον οποίο το ανθρώπινο μάτι το αντιλαμβάνεται. Όλα τα χρώματα δεν είναι παρά σύνθεση τριών βασικών RGB: του κόκκινου (Red), του πράσινου (Green) και του μπλε (Blue).
Υπάρχουν δύο τύποι προβολέων, αναφορικά με το πως αναπαράγουν το χρώμα: αυτοί που έχουν 3 πάνελς (3LCD) ένα για κάθε βασικό χρώμα, και αυτοί που έχουν 1 πάνελ. Οι πρώτοι είναι σε θέση να προβάλλουν και τα τρία χρώματα ταυτόχρονα, οι δεύτεροι τα προβάλλουν διαδοχικά. Αυτό γίνεται με μεγάλη ταχύτητα, έτσι ώστε να ξεγελούν το μάτι.

Στους DLP αποδίδονται τα χρώματα μέσω ενός χρωματικού τροχού. Αυτός χωρίζεται σε τομείς, ένας για κάθε χρώμα, και σε κάθε τομέα υπάρχει αντίστοιχο φίλτρο πόλωσης του φωτός. Ο τροχός περιστρέφεται με μεγάλη ταχύτητα μπροστά από τη λάμπα του προβολέα, και η όλη κατασκευή είναι συγχρονισμένη έτσι ώστε το πάνελ να αναπαράγει το εκάστοτε χρώμα.

Δ. Αντίθεση ( Contrast): που εκφράζει το πόσο μπορεί το προβολικό να διαφοροποιεί το φωτεινότερο από το σκοτεινότερο pixel. Για παράδειγμα οι καλές τιμές είναι περισσότερο από 5.000:1 και μπορεί να φτάσει σε τιμή 100.000:1 με τη βοήθεια λογισμικού.

αντίθεση-προτζεκτορα

Ε. Μέγιστη απόσταση και Διαγώνιος προβολή: είναι η μέγιστη απόσταση που προτείνει ο κατασκευαστής για την τοποθέτηση του προβολικού από την επιφάνεια προβολής, καθώς και η μέγιστη διαγώνιος προβολής που μπορεί αυτός να πετύχει. Π.χ. απόσταση προβολής 8 μέτρα και μήκος διαγωνίου προβολής 200’’ (ίντσες, όπου 1 ίντσα ισοδυναμεί με 2.52 εκατοστά).

Ζ. ΖΟΟΜ: είναι ο λόγος της μέγιστης μεγέθυνσης προς το κανονικό μέγεθος εικόνας που μπορεί να πετύχει το προβολικό στην προβαλόμενη εικόνα. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί είτε με τους φακούς (optical zoom) είτε ψηφιακά (digital zoom). Μια συνηθισμένη τιμή στο εμπόριο είναι το 1.2 δηλαδή το μήκος της διαγωνίου μπορεί να αυξηθεί μέχρι και 20%.

Η. Λόγος προβολής ( Through Ratio): εκφράζει το πόσο «ανοίγουν» οι ακτίνες προβολής με την απόσταση του προβολικού από την επιφάνεια προβολής. Π.χ. 1.3 που σημαίνει ότι σε 1.3 μέτρο απόστασης προβολής, η διαγώνιος της προβαλλόμενης εικόνας είναι 1 μέτρο. Με βάση το χαρακτηριστικό αυτό τα προβολικά χωρίζονται σε κανονικής προβολής (περίπου 80’’ από 2.5 μέτρα), κοντινής προβολής (Short Through) (περίπου 80’’ από 1.2 μέτρα), και πολύ κοντινής προβολής (Ultra Short Through) (περίπου 80’’ από 0.5 μέτρα).

λόγος-προβολής-προτζέκτορα

Θ. Διόρθωση τραπεζίου ( Keystone): όταν η προβολή δεν γίνεται κάθετα στην προβαλλόμενη επιφάνεια αλλά υπό γωνία, τότε δημιουργείται τραπεζοειδής παραμορφωμένη προβολή. Πολλά προβολικά διαθέτουν μηχανισμό διόρθωσης αυτής της παραμόρφωσης. Μετράται σε μέγιστες μοίρες απόκλισης από την κάθετη που μπορούν να διορθωθούν π.χ. Η τιμή της γωνίας απόκλισης μπορεί να είναι μέχρι 20ο

Ι. Διαδραστικότητα ( Interactivity): Η δυνατότητα του προβολικού να καταλαβαίνει επιλογές του χρήστη, πάνω στην προβαλλόμενη επιφάνεια, να τις επικοινωνεί σε συνδεδεμένο υπολογιστή και να αντιδρά αναλόγως στο προβαλλόμενο αντικείμενο.

Κ. Είσοδοι διαθέσιμες ( Input Ports): είναι οι διαθέσιμες πόρτες εισόδου από όπου δέχεται το προβολικό την εικόνα που θα προβάλει π.χ. VGA, HDMI, USB κλπ

Λ. Λόγος πλευρών προβολής ( Aspect Ratio): είναι ο λόγος της οριζόντιας προς την καθετη πλευρά της προβολής ενός προτζέκτορα. Οι τιμές του λόγου αυτού κυμαίνονται από 4:3, 16:9, 16:10. Ανάλογη πρέπει να είναι η επιφάνεια στην οποία γίνεται η προβολή.

Για εταιρικές και κλασσικές προβολές το 4:3 είναι μια καλή τιμή, ενώ οι τιμές 16:9 και 16:10 είναι κατάλληλες για προβολικά για Home theater / video projection. H καλύτερη απόδοση στην προβολή έχουμε όταν ο λόγος προβολής έχει τιμή ίδια με την Native Aspect Ratio του προβολικού.

λόγος-πλευρών-προβολής-προτζέκτορα

 

calculator-projector

Παράμετροι για τον υπολογισμό των τιμών τοποθέτησης και άλλων χαρακτηριστικών ενός προτζεκτορ.

Υπάρχουν calculators για τον υπολογισμό των τιμών αυτών για κάθε τύπο projector.

Για τον Calculator EPSON κάντε κλικ εδώ.

Για τον Calculator ViewSonic κάντε κλικ εδώ.

Για τον Calculator BenQ κάντε κλικ εδώ.

Αν επιθυμείτε να προχωρήσετε σε αγορά projector και θέλετε να δείτε ποιόν προτζεκτορα να διαλέξετε κάντε κλικ εδώ.

 

Χάρτης – Πρόσβαση

 

Επικοινωνία

Conceptum Α.Ε.
Έδρα: Χάμιλτον 3, 104 34, Αθήνα
Αριθμός Γ.Ε.ΜΗ.: 001998901000

 

Τηλέφωνα
210 88 38 858 210 82 22 050
69 39 300 401 210 82 22 070
211 411 40 80

info@conceptum.gr

 

Βρείτε Μας Στο Facebook!

Sitemap

Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ
PROJECTS